Eerste Communie

De komende tijd gaat een groepje van 14 kinderen zich voorbereiden op hun Eerste Heilige Communie. De kinderen komen uit de geloofsgemeenschappen van de St. Franciscus en de H. Bonaventura. Zowel de voorbereiding als de viering van de Eerste Heilige Communie gebeurt met alle kinderen samen, afwisselend in de Franciscuskerk en de Bonaventurakerk. Zo raken zij ermee vertrouwd deel te zijn van onze ene parochie Pax Christi.

De kinderen zullen drie keer op een zondag bij elkaar komen om te leren over het Grote Hart van God, van Jezus en van henzelf. Op zondag 10 maart hebben zij zich aan u voorgesteld tijdens de (verder ‘gewone’) eucharistieviering van 11.00 uur in de St. Franciscus.

Op 2 juni zullen de kinderen voor het eerst zelf aan tafel gaan met Jezus. Deze feestelijke Eerste Communieviering zal ook plaatsvinden in de St. Franciscus om 11.00 uur.

Wij wensen de kinderen, hun ouders/verzorgers en ons als parochie een mooie tijd toe waarin we meer vertrouwd kunnen raken met het grote Geheim van Gods Liefde in Jezus en voor ons mensen, dat we mogen vieren in de Eucharistie.