Pastor Annemieke de Jong-van Campen / Mystagoog

Pastor Annemieke de Jong

Tel: 0348-203012 (werk)
Emailadres: a.dejong@parochiepaxchristi.nl

Op 10 april 1972 ben ik geboren in de Wieringermeer in een kerkelijk en maatschappelijk actief betrokken gezin. Na de middelbare school heb ik wat omzwervingen gemaakt voordat ik in 1993 aan de Katholieke Theologische Universiteit te Utrecht ging studeren. Na deze jaren heb ik een promotie-onderzoek mogen verrichten naar mystagogie, inwijding in het Geheim van menswording en gemeenschapsvorming voor Gods aangezicht. Dat onderwerp heeft mij zodanig gegrepen dat alles wat ik daarna heb gedaan met mystagogie te maken heeft gehad. Mijn werken in de parochie Johannes Paulus XXIII (Houten e.o.) en tussen 2011-2014 in deze parochie, de Pax Christi. College geven, bezinningsdagen leiden, trainingen geven. Trainingen volgen ook, o.a. op het gebied van seksuele energie, lichaamswerk, intuïtieve spiritualiteit, (Ignatiaanse) christelijke meditatie en vrouwenbewustzijn. Al sinds mijn studietijd, maar zeker sinds mijn vertrek hier uit de parochie heb ik aan dat laatste  veel van mijn tijd aan besteed.

Het was een grote verrassing én vreugde toen ik door pastor Huub gevraagd werd om een deel van het werk van pastor Janneke over te nemen tijdens haar sabbatperiode. Ik vind het erg leuk om weer terug te zijn in deze parochie en om alle inzichten die ik heb opgedaan de afgelopen jaren en hoe dat mij gevormd heeft met nieuw enthousiasme te kunnen inzetten voor de Pax Christi. Dat doe ik in deeltijd: daarnaast blijf ik college geven, trainingen bij Vrouwen voor Bewustzijn en ben ik een boek aan het schrijven over mystagogie.

En naast al dit werk ben ik ook moeder van twee kinderen en echtgenote. Wij wonen met zijn viertjes in Utrecht.