Oproep voor groene vingers

Al jarenlang zijn we met een enthousiaste groep vrijwilligers in de Bonaventurakerk actief in de Bloemengroep. De één is creatief, de ander heeft talent voor decoratie, een derde heeft groene vingers en de vierde kent alle snijbloemen bij naam uit haar hoofd. Het is elke keer weer een feest om passend bij de tijd van het jaar of het thema van de vieringen er iets moois van te maken. Natuurlijk mogen we met de grote vieringen zoals Pasen en Kerstmis de kerk met bloemen versieren. Maar ook door het jaar heen zorgen we voor een toepasselijke bloemversiering. Op de foto ziet u de creatie die we maakten bij het jaarthema: “In Dienstbaarheid Verbonden”. De vier bloemstukjes als vier geloofsgemeenschappen van de parochie Pax Christi; de touwen die alles met elkaar tot eenheid verbindt en de Hedera, de Klimop als fundament van trouw aan elkaar. Met elkaar bedenken we steeds iets nieuws en verfraaien met bloemschikken onze mooie Bonaventurakerk.

Vind je het leuk om met bloemen bezig te zijn, heb je ervaring met bloemschikken of ben je creatief? Door omstandigheden is onze groep een beetje uitgedund, daarom zijn we op zoek naar nieuwe vrijwilligers. Ben je geïnteresseerd of heb je vragen meld je dan bij Erna Wind, d.a.wind@hetnet.nl.