Kinderwoorddienst in de Bonaventura kerk

Ongeveer één keer per maand (met uitzondering van de vakanties) wordt er door enkele ouders een kinderwoorddienst voorbereid, waarbij alle kinderen van de basisschool welkom zijn. Zie hiervoor onze agenda hieronder.

Na het openingswoord van de voorganger worden de kinderen naar voren gevraagd te komen en gaan met hun begeleiders naar De Dam, waar ze op hun eigen wijze de lezingen/evangelie met elkaar beleven. Na het lezen van een lezing/verhaal wordt er gezamenlijk nagepraat over deze tekst en daarna wordt er met de kinderen uitwerkingen gemaakt in de vorm van werkjes, puzzels, spelletjes, etc. die passen bij de lezing van die zondag.

In de adventsperiode wordt er gewerkt aan een speciaal adventsproject, waarbij de kinderen materialen gebruiken die in de kerk tentoon worden gesteld. Ook is er voor de kinderen altijd een (lekkere) verrassing als afsluiter. Elk jaar blijkt dit project weer een succes te zijn.

Wij vinden het heel fijn als jij erbij bent, eerlijk gezegd: je mag het gewoon niet missen! Alle kinderen van de basisschool zijn van harte welkom.

De werkgroep Kinderwoorddienst bestaat uit vier ouders, die bereid gevonden zijn om op een laagdrempelige wijze de kinderwoorddienst vorm te geven. Wie zich hierbij aan wil sluiten, wordt van harte uitgenodigd zich aan te melden bij de parochie Pax Christi, secretariaat. tel. 0348-412817.

Werkgroep Kinderwoorddienst

Agenda komende periode (voorjaar 2023):

• Zondag 28 januari 2024 om 11 uur (Judeo koor)
  • Zondag 10 maart 2024 om 9 uur
  • Zondag 19 mei 2024 om 11 uur (Pinksteren)