Janneke Stam

Pastor Janneke Stam

Tel: (0348) 203 012 (werk)
emailadres: J.Stam@parochiepaxchristi.nl

Mijn naam is Janneke Stam en ben 16 juli 1958 in Rotterdam geboren. Ik ben getrouwd en moeder van een zoon en dochter die inmiddels hun eigen leven vorm hebben gegeven. Na jaren gewerkt te hebben, eerst als verpleegkundige en later als leidinggevende, ben ik uiteindelijk in 2008 theologie gaan studeren. Ik wilde meer weten over de relatie tussen God en de mens. Hoe worden mensen geraakt door God? Hoe putten zij kracht, of juist niet, uit hun geloof? Hoe worden ze geïnspireerd en getroost door verhalen uit de Bijbel? Zijn er ook andere bronnen waar inspiratie of troost uit geput kan worden? De studie heeft me veel vreugde gegeven en mijn relatie met God verstevigd.

Uiteindelijk heeft deze ontwikkeling er toe geleidt dat ik de gezondheidszorg vaarwel heb gezegd om per 15 maart 2017 in dienst te treden van de parochie Pax Christi als pastoraal werkende. Ik werk fulltime en mijn aandachtsgebieden zijn catechese, diaconie en pastoraat. Samen met de vele parochianen en mijn collega’s wil ik handen en voeten geven aan “het goede nieuws” van Jezus Christus. Een boodschap die makkelijk lijkt, maar zo moeilijk te realiseren is namelijk dat ieder mens, van jong tot oud, heil, liefde, rechtvaardigheid en vrede toekomt. Daar zet ik mij voor in en kunt u mij op aanspreken.