Financiën

Kerkbalans

De actie Kerkbalans vind ook in 2024 plaats, onder het motto ”Geef vandaag voor de kerk van morgen”. De akte kerkbalans is voor onze Gemeenschap de belangrijkste bron van inkomsten. Met deze inkomsten kunnen wij onze Gemeenschap financieel vitaal houden. Wij bevelen deze actie dan ook van harte aan. Als parochiaan wordt u in januari benadert om deel te nemen aan onze actie. Op deze pagina vind u de actiematerialen en de overeenkomst periodieke gift welke u kunt gebruiken en waarvan elders op deze pagina verdere uitleg wordt gegeven.

Fiscale aftrekbaarheid van uw Kerkbijdrage middels een onderhandse akte.

Wist u, dat uw jaarlijkse Kerkbijdrage, in zijn geheel en zonder drempel fiscaal aftrekbaar is?  Klik hier voor meer informatie.

ANBI-status

De R.K. Parochie Pax Christi maakt onderdeel uit van het Bisdom Rotterdam en heeft een ANBI-status. Dit houdt in dat giften aan parochies aftrekbaar zijn voor de belastingen en dat geen erfbelasting verschuldigd is. Het menu links leidt naar individuele ANBI verklaringen.

Voor informatie: www.bisdomrotterdam.nl